Family doctor

Family doctor company is one of the first private clinics in Russia. They manage 16 multiprofiled clinics and were included to the TOP-10 best private clinics of Russia according to Vadamecum magazine. Laconic logo – united heart and cross – exists more than 10 years. During this time logo has gained recognisability but former identity has lost its relevance for extended network. Business development required both internal and external changes. Company wished to keep recognisable logo within creating new graphic system to support it.

It was necessary to highlight basic principles of work: combination of family and professional approach, creation of trustful relationships between physician and patient. We created visual identification brand, corporate identity and detailed guide-book.

Видеокейс проекта

Services
Branding
Graphic
Логотип
Industry
Косметика и медицина

В базовые принципы работы врачей клиники входят: совмещение семейного и профессионального подхода и создание доверительных отношений между врачом и пациентом. Все это вылилось в ясный посыл всей концепции новой айдентики — «То, что нас объединяет».

Теперь каждый носитель стиля транслирует идеи объединения не только на уровне смысла, но и на уровне визуального восприятия. Иллюстрации рекламных буклетов, брошюр, листовок и информационных постеров созданы на основе лаконичных геометрических объектов, графически объединенных дополнительными образами.

Отдельным иллюстративным блоком стала обширная серия дудлов для детских поликлиник. Каждый дудл — пример стереотипной сценки из детской поликлиники, героями которых стали белое сердце – «врач» и голубое сердечко – маленький пациент.

Next Project
Branding, Graphic, Логотип, Packaging